Med verktyget Solen Administration administreras hela Solen-konceptet och dess tilläggsmoduler.

Solens administratör ansvarar för att förse övriga användare med kart- och registerdata. För administrationen används programmet Solen Administration.

Administrationsprogrammet lagrar all information i en Metadatabas. I Metadatabasen lagras uppgifter om kartor, användarrättigheter, aktualitet, ursprung m.m.

Nytt i senaste versionen

Nytt i Solen 6.7

  • Uppgradera metadatabas (valbart)
  • Stöd för Cartesia Spatial Map
  • Hotlinks
  • Stöd för MapInfo 12.5
  • Bättre utskrifter via Solen Report Generator (SRG)
  • M.fl. 

Många nya funktioner och en del buggrättningar. För komplett lista se releasedokumentation.

Solen Admin hanterar

  • Metadata
  • Tabeller
  • Arbetsytor
  • Kartor
  • Kartvyer
  • Länkad information
  • Utskriftsmallar
  • Dynamiska databassökningar
  • Användare och avdelningar
  • Användarinställningar
  • Användarrättigheter
  • Teckenförklaringar
  • Tematiska analyser

Teknisk specifikation

Produktnyheter

Dela den här sidan

Kontakt

Konsultchef

Greger Hellman

greger.hellman@cartesia.se

026-54 66 47